maandag 3 juni 2013

In de ban van de ring


Een van mijn lievelingsboeken of eigenlijk trilogie + een voorwoord boek “De Hobbit”. Ik heb ze vele malen gelezen. Dat is het voordeel van een slecht geheugen. Ik denk dat ik het van haver tot gort ken maar regelmatig kom ik dan een passage tegen die ik eindelijk snap. Eigenlijk zegt dit dan iets over mijn humeur. Maar: mijn interesse is altijd gebleven..Door de tijd heen hoorde ik muziek van een aantal lieden die de boeken ook als inspirator diende. De eerste was “Bo Hanson” die met zijn elpee met de zelfde titel als de boeken. Veel orgel muziek. De muziek is dromerig en erg fijn met een groot kop thee terwijl ik naar buiten staar en naar de vogels kijk terwijl zij zwieren en zwaaien, elk met hun eigen vleugelslag. http://youtu.be/Tu-tJhSHzBI  De 2de wordt gezongen door Sally Oldfield “Three Rings”. Wat een prachtige stem heeft die griet. http://youtu.be/IzFZ7GR5JrM  Het is de zus van Mike Oldfield. Roen was en is een grote fan van hem. Vooral “Tubular Bells”. Zo zie je maar, op den duur raken alle losse elementen samen en vormen dan een geheel of brij. Dat hangt van mijn humeur af. Wij hebben uiteraard de films gekocht. Zo af en toe sluiten we de buitenwereld buiten, kopen lekkere hapje en drankjes en houden een heel weekend bezig met dit epos.  

Geen opmerkingen: