vrijdag 7 juni 2013

Communicatie/Perceptie

Laat ik eerst met de communicatie beginnen. Daar had Roen gisteren mee te maken. We hebben een gloed nieuwe TV gekocht. Voor ons doen enorme bak. Piece of cake dacht mijn lief. Stekkertjes eruit andere stekkertjes erin, zenders zoeken en yep, zicht op de wereld alles is groter dan we gewend zijn. Helaas pindakaas oftewel niet dus. De tv en andere apparaten vertikten om samen te werken vanwege de diverse leeftijden dus andere aansluitingen.  Roen ging manmoedig verder en ze bleven het vertikken. Was dit een generatieconflict of spraken ze andere talen. Wie zal het zeggen.  Dus moest er ook een nieuwe scart kabel worden aangeschaft. Dit alles gebeurt op zijn chemo dag en de chemo werkte niet mee. Gevolg? Een kort lontje. Ik merkte dit niet op dat hij zich niet lekker voelde en zei precies de verkeerde dingen. Normaliter weet ik de juiste woorden te vinden en te praten met juiste intonatie en ben ik tactisch, zachtaardig en begripvol. .  Kortom mijn tactische kant was eventjes weg.  Ons gesprek steeds onstuimiger. Maar eerlijk is eerlijk en “man against machine” is gewonnen door! Yes! Roen, mijn held.  

Ondertussen heb ik door mijn veranderde perceptie nogal last van muizenissen in mijn hoofd en die zijn getransformeerd tot een kudde olifanten die al trompetterend door mijn hoofd stampen. Roen en ik zijn samen weer even de “wat als” hel.   Wat als dit, wat als dat. Een uitvoerige beschrijving wil ik jullie besparen, maar we zijn creatief met het verzinnen van enge zaken. Dus,  leer ik weer geduld te krijgen. We gaan door met onze ademhaling oefeningen en ga proberen om de veranderde perceptie eigen te maken. Misschien verdoven mijn olifantjes me door hun gestamp. Of het zo blijft. Ik weet het niet, ik zie het wel en samen komen we eruit. 

Geen opmerkingen: