donderdag 25 april 2013

Jazz



We luisteren samen naar Miles Davis. Mijn broer   ‘van Bladeren ‘ heeft ons besmet met het jazz virus. Dus: PAS OP! Wie weet gaan jullie ervan houden. Alhoewel, over smaak valt niet te twisten en daar heb ik geen zin in. Zo kwam ik in aanraking met Don Ellis, een big Band en om preciezer te zijn de plaat Electric Bath. Te gek man. Om het ouderwets te benoemen. http://youtu.be/OrsNOSewwAM Dus werd ik nieuwsgierig naar meer. Ik ging toen naar “Donner” een goed bekend staande muziek annex boekenzaak. Ik toog naar boven en vroeg info aan de man achter de balie. Hij keek me een beetje meewarig aan, zoiets van een vrouw die van jazz houdt? Dat kan niet. Hij keek me meewarig aan,  Ik hoorde bijna het “tje” erachter en verteld me dat andere platen van hem toch wel erg jazzy zijn en legde  bijna zijn hand op mijn arm om me te beschermen tegen weet ik veel.  Ik dacht dat die mannen al uitgestorven waren. Niet dus. Blijkbaar ben ik een uitzondering tussen de vrouwen. Zo’n eentje die van jazz houdt, dat klopt niet. De man achter de balie moest blij zijn want als ik een kerel was geweest sloeg ik hem met mijn vuist van boven naar beneden. 

Geen opmerkingen: