donderdag 4 april 2013

De Markt.

Lekker ouderwets zwart/wit

Donderdag. Dan is de markt op het Visserijplein (geloof ik). Het is een buitenlandse markt. Ik voel me hier opperbest. Lopende tussen de kramen door, links kleding en rechts groente, fruit en kaas. Wanneer je de bocht om gaat is het andersom. Wanneer ik iets begerenswaardigs zie mag ik het in mijn handen nemen en kijkend naar de kleur, voelend naar de hard- en zachtheid en door de geur beslis ik tot aankoop of niet. Bij de Blaak kan dit vaak ook maar de Vrijdagse markt hier in Schiedam die de duurste is, daar is dit strikt verboden en wat je krijgt kan je niet zien. De groente en fruit wordt onderaan de kisten vandaan gehaald en zie ik niet. De prijzen hier zijn de laagste van de markten die we bezoeken. We kunnen nu al 2x kaasfondue eten voor zo’n € 2,- euro. Wel moet er dan nog stokbrood en andere bijvulling worden gekocht. Het is het toch voor een prikkie. Dus is het goed voor onze portemonnee en ons humeur. 

Geen opmerkingen: