zondag 24 maart 2013

Genieten = een Werkwoord



Hot schudt het een na het ander stuk uit zijn vingers en bij mij? Ik blijf maar filosoferen en worstelen met en  over de stelling die hierboven staat.  Telkens blijft deze zin in mij naar boven komen. Hoe kom ik erop? Tja. Een aantal jaren geleden waren Hot en ik geregelde feestgangers, soms wel drie x per week. We gingen regelmatig uit eten, naar clubs enz. enz. We gingen laat naar bed en er toch vroeg weer uit. Het functioneren bleef gewoon goed mogelijk. Dit was dus duidelijk voor de tijd van het diagnosticeren van die vermaledijde klote ziekte poly myositis.  Het was erg leuk maar wanneer we nu terugblikken wat we toen allemaal deden worden we nu allebei al heel erg  moe, alleen al van de gedachte. Maar dit is een ander verhaal. We ontmoetten dus allerlei mensen van diverse pluimage en leeftijden. Wat mij opviel was dat er veel mensen bij wijze van spreken tegen de muur gingen hangen met hun bekkie open en maar wachten tot de gebraden kippetjes er in  zou vliegen. Dat werd dus erg lang wachten en de verwachtte dromen kwamen niet uit of zodanig dat ze niet herkend werden want alles wordt  toch altijd anders dan je gedroomd heb. “Timing is all” is een oud gezegde. Herkenning ook.
Dus: Genieten =
 Met een lekker kopje verkeerd luisteren na lievelingsmuziek.
Een game op mijn  computer spelen en gelijkertijd luisteren naar de radio.
Lekker tegen mijn lief aankruipen wanneer we samen wakker worden.
Een nieuw recept uitproberen en mijn lief te zien smikkelen.
Knul te zien spelen met een propje papier.
Mijn lief te zien koken terwijl hij iets lekkers voor mij loopt te brouwen. 
Om tijdens de Algemene Vergadering te horen dat de opkomst zo hoog is dankzij het nieuwe bestuur.
Met zijn allen kunstwerken te creëren bij de afsluiting van het oude jaar en de resultaten te bekijken.
Naar de vogels kijken van ons nieuwe huis.
De stem van mijn zoon te horen wanneer hij belt.
Jesse te zien ravotten in de sneeuw.
Het lukken mijn mond dicht te houden wanneer ik een rot opmerking voel opkomen.
Genieten zit in kleine dingen van alles wat we doen en laten. Het valt snel weg in de vaart der alledaagse dingen maar het wordt zo koud wanneer ze er niet meer zijn.  
Onderkant formulier
Bovenkant formulier
Onderkant formulier


Geen opmerkingen: