dinsdag 31 mei 2016

Specsavers.


Een aantal weken geleden liepen we verheugd naar deze zaak.
Onze gezondheidsverzekering gunt ons om de 3 jaar een nieuwe bril of anders gezegd er staat dan een bedrag vast dat we hiervoor kunnen gebruiken.
De laatste tijd worden we doodgegooid met reclames van dit uitstekend bedrijf.
2 Brillen voor de prijs van één.
We werden leuk geholpen door de verkopers maar toen kwamen we bij de rekenmeesters en die vond onze verwachtingen wat aan de optimistische kant.
We hadden 2 brillen uitgezocht in 2 verschillende prijzen en oei, oei oei. Lastig.
Als we hiermee verder wilde gaan was de kwaliteit van de glazen niet je van het.
Dus werd het een bril.
Dat is niet erg maar toch voelden wij ons bekocht.
Zo bleek dat ze zelf niet meer de glazen monteren.
Dat wordt nu ergens in Oost Europa gedaan vanwege de prijs.
Dit houdt ook in dat ook al zijn de glazen actueel deze niet meer kunnen worden overgezet naar een nieuw montuur.
Of heb je ergens anders in het buitenland een te gek montuur gekocht dan kunnen er geen nieuwe glazen worden ingezet.
Bij het uitzoeken bleek dat hun assortiment niet wat je noemt erg groot is laat staan als je een wat groter hoofd hebt dan de gemiddelde mens je niets kan vinden.
Ook bleven ze maar zeuren of onze ogen toch maar opnieuw gemeten kon worden. Lastig want je ogen zijn aan een sterkte gewend en wijk je daar vanaf dan zijn de oude brillen waardeloos.
Bij het halen van mijn nieuwe bril nam ik de oude mee die ik ook daar had gekocht maar de poot was los geraakt en moest geworden hersteld.
Deden ze niet.
Na mijn gemopper hierover stelde de verkoopster toch voor van;  Dan koop je toch een nieuwe bril?
Dat deed voor mij de deur dicht.
We gaan er niet meer heen.




Geen opmerkingen: