zondag 22 mei 2016

2016-05-22 Vijfde dag opname Erasmus MC afd. Interne Geneeskunde


2016-05-22 Vijfde dag opname Erasmus MC afd. Interne Geneeskunde

Gisterenavond laat kwam er nog een opname, ik geloof dat hij Achmed heet. Het is een nog jonge heer die gelijk aangesloten werd op allerlei apparatuur, en die apparaten veranderden de kamer in een kermis van belletjes, en lichtjes. Hij is duidelijk helemaal niet lekker, geeft veel over, wil de gordijnen om zijn bed gesloten houden, en naast geluiden hebben we als kamergenoten nog geen communicatie met hem gehad.

Ik had net als mijn medepatiënten op de kamer daar veel last van, en we hebben dus allemaal een onrustige nacht gehad. En ik begin genoeg te krijgen van het vele liggen, en het constant verbonden zijn met mijn infuuspaal. Ik verheug me al op mijn terugkomst thuis, al heb ik me nog geen einddag voorgesteld. Natuurlijk hoop ik op maandagmiddag/avond wanneer al mijn voorgeschreven immunoglobulines binnen heb. Ik merk wel dat mijn stabiliteit is toegenomen, dat ik minder snel misselijk ben, en dat mijn omvang en gezwollenheid zichtbaar en voelbaar verbeterd is.

Inmiddels loopt het infuus alweer en heb ik me heerlijk opgefrist en verschoond. Els had gisteren toen ze op bezoek kwam ook twee stukken van Trouw bij zich en die zijn altijd een leuke afleiding.

Ik ga nu eerst eens kijken of ik post heb en naar Facebook kijken. Misschien later mee, al verwacht ik niet veel nieuws. Wat me overigens wel moeilijk valt is de maximale hoeveelheid vocht die ik mag drinken. Anderhalve liter is niet veel, maar daarnaast krijg ik natuurlijk ook nog een halve liter Immunoglobulines en een halve liter spoelmiddel. Zo houden ze mijn ontzettend moeilijk gezette infuusnaald open.

Vanmiddag kreeg ik Els en Goran op bezoek, en ook Roland. Het was gezellig en een fijne gezellige afleiding. Toen ze om 17.00u weg waren rekenden we op het warme eten, het duurde echter tot na zessen tot het eten kwam. Bloemkool, gek. Aardappelen, een varkenslapje en een tomatensalade. Het smaakte me goed.

Voor de rest is er inderdaad niet veel nieuws meer te schrijven, dus voor vandaag ga ik afsluiten. Hoe de dag van morgen eruit zal zien is nog onduidelijk. Gaat er nog iets gebeuren met mijn verhoogde Kalium, mijn lage HB etc. Ook of ik morgen met ontslag mag of kan is me onduidelijk. Ik hoor het wel. Voor nu de groetjes.


Jeroen

Geen opmerkingen: