zondag 2 februari 2014

Miles Davis


We hebben een prachtig grootbeeld HD tv met een groot aantal muziekboxen. Dus is de tijd aangekomen dat ik ga genieten van de DVD over Miles Davis een groot inspirator. Ik heb me al tijden hierop verheugd. Zijn muziek. AH! Zijn ups en downs verteld door zichzelf, mede muzikanten en vrouwen. Hij was zijn eigen vijand met drugsgebruik en er weer van los worstelen. Zijn lijf takelde af en toch stond die daar, op zijn podium en weet de luisteraars mee te voeren. Verstond de vibes van zijn tijd en wist die muzikaal te vertalen. Wéér een ander sound en toch herkenbaar. De grote vernieuwer. Ging met zijn tijd mee en maakte die eigen. In het begin speelde hij met zijn helden. Later verzamelde hij de jonge honden met potenties om zich heen. Liet hen spelen en ravotten op het podium, kwam erbij en maakte alles tot een geheel. Geen gemakkelijk mens was hij. Vooral voor zijn vrouwen. Ik begin steeds meer van te genieten. Niet alles. Maar waarom zou ik alles mooi moeten vinden? Zijn muziek, daar moet je in groeien. Is niet erg. Hierdoor is ouder worden leuk.

Geen opmerkingen: