woensdag 26 februari 2014

Er zijn van die dagen.

Wanneer ik wakker word en merk dat het goed toeven is op deze aardkloot. Ik draai me om en bots tegen mijn lief terwijl de wekker ons wakker brult. Ineens ben ik Octopusje en klem hem vast met al mijn armen en benen. Hij kijkt me dan wanhopig aan zodat ik meelij krijg en hem loslaat. De koffie smaakt voortreffelijk. Tijdens het lopen met mijn viervoetige vriendin heb ik een lied in mijn hoofd en loop daardoor alsof ik dansmoleculen onder mijn voeten heb. Mensen die ik niet ken beginnen een praatje met me ook de zon gaat schijnen.  Dit alles tegelijkertijd. Zelfs mijn taakjes staan me niet tegen. Ik zoek een mooi concert op van Pink Floyd en U2 terwijl ik de vitrinekast schoonmaak en weer herindeel. De nieuwe beeldjes van Kuifje, de gebroeders Janssens en professor Zonnebloem krijgen een plekje op het stripplaatsje. Roen is nu thuis en we hebben samen geluncht en nu is hij op jacht naar busplaatjes op Google en ik schrijf dit stukje. 

Geen opmerkingen: