zaterdag 1 augustus 2015

Oude recepten


Doordat mijn lief héél vaak koorts heeft verandert zijn eetlust. Normaliter schuift hij het merendeel wat ik hem voorzet met liefde door zijn laadklep. Nu niet meer. Het valt hem dan te zwaar. Dus grijp ik nu naar mijn oude recepten.
Ik maak dus heel veel soep of maak  beschuitpap of fruithapjes.
Dat fruithapje vinden we beiden lekker. Men prakke een banaan in een diep bord. Verkruimel daar 3 beschuiten overheen, raspt daar een geschilde appel bij en maak het met sinaasappelsap tot een dikke pap. Dat gaat er in als koek en is nog gezond ook.  

Ik gaf dit ook vaak aan de kinderen zodra ze aan vast eten moesten wennen. Gaf nooit problemen met het voeren en dat ging van hapje voor Lijntje en een hapje voor mama enz. Zo leerde ik ze nog spelenderwijze delen ook en beiden waren we blij. 

Geen opmerkingen: