woensdag 20 februari 2013

Kopfoto



Wat is dat? Wat? Ja, die tekening boven je stukjes! Waar heb je die vandaan? Heb je die soms via Google opgetrommeld? Ik vind hem mooi of lelijk. Hangt er vanaf met wie ik spreek. Heb ik zelf getekend! Wat! Heb jij dit gemaakt? Dat is moeilijk, ik ben niet zo artistiek. Ik kan niet tekenen. Het valt wel mee, antwoord ik dan. Gewoon lijntjes trekken, dat middenstuk heb ik afgeplakt met verf tape, dat spul dat je gebruikt om dingen af te plakken. Je kiest dan 2 groepen kleur. Voor de achtergrond blauw, groen en paars. Voor de voorgrond rood, oranje en geel. Eerst de achtergrond inkleuren. Dan tape verwijderen en het witte gedeelte met lijnen de voorgrond inkleuren. Daarna met fijne markerpen de lijnen accentueren. Daarna de bovenkant schaduw maken met een breder markerpen. Een kind kan de was doen. De kopfoto hiervan is eigenlijk een doorsnede van de tekening. Oh! Wat heb jij een geduld, dat heb ik niet. Ach, als je iets leuk vind dan komt het geduld vanzelf. 

Geen opmerkingen: