donderdag 23 februari 2017

Dinsdag Knoflookdag,


Ondanks alle perikelen laten we ons niet kisten.
We gingen dus naar de markt op de Blaak in Rotterdam.
Hadden alle tijd van de wereld en een aantal maanden geleden had ik in de markthal een kraam ontdekt waar ze o.a. Gerookte knoflook verkochten.
Ik kocht er toen eentje om het uit te proberen en lekker dat dit is!
We gingen dus op knoflookjacht en zoals gewoonlijk kon ik de betreffende kraam niet meer vinden.
Wat is nieuw? Vroeg ik aan mijn lief.
Hij beaamde mijn stelling en we gingen aan de zwier.
Onderweg vonden we een kraam waar ze gefermenteerde knoflook verkochten.
Ik werd gelijk nieuwsgierig en kocht er een bolletje.
Later herinnerde ik me dat dit betekende dat het betekent dat de knoflook lichtelijk verrot is.
Niet erg want ook nieuwe haring heeft deze behandeling ondergaan en is toch heerlijk.
Ook kochten we 2 grote bollen Franse knoflook die ik vandaag ga poffen.
We vonden de betreffende kraam en na mijn vraag of ze de gerookte variant verkocht wees de verkoper me naar een streng bollen.
Een buurvrouw vroeg aan me of ik deze lekker vind en wat het verschil is.
Door mijn enthousiaste verhaal kocht ze er 2 van.
Wij kochten de hele streng en als dank voor mijn verkooppraatje kregen we er 2 gratis bij.
Dus dinsdag was echt knoflookdag.




Geen opmerkingen: