vrijdag 23 december 2016

Muziek.


Vertelt de anderen hoe mijn stemming is.
Vandaag ben ik wat weemoedig
Denk dan aan de vrienden waar ik een tijdje mee heb gelopen, gepraat en samen herinneringen heb gemaakt.
Soms groei je uit elkaar want het gemeenschappelijke is veranderd.
Langzamerhand zie we elkaar niet meer of krijg ik een verre groet.
Sommigen blijven ineens weg, zijn ze niet meer bereikbaar.
Dit zijn de moeilijkste en pijnlijkste afscheiden.
Dan bel ik soms en word ik afgeblaft of ze nemen de telefoon niet op.
Zo is onze Vlaardingse vriend onbereikbaar geworden.
Dan springen er allerlei vragen in me op
Heb ik wat verkeerds gezegd?
Was ik wat te kort door de bocht?
Of was er iets anders?
Het niet weten is het ergste,
Ik sta ook niet bekend als de meest tactische, maar er wordt dan gezegd, je bent wel lekker te begrijpen.
Ik voel me triest en in de steek gelaten en dan zet ik deze weemoedige muziek op
Pearls before Swine, is de naam van de groep.
Het nummer heet:  Song about a rose".

Pearls before swine


Geen opmerkingen: