donderdag 23 januari 2014

M.O.P.

Meerjarige Onderhouds Planning. Dat schijnt deze afkorting te betekenen. Gisteren werd ik gebeld door de VvE beheerder of ik thuis was omdat er iemand klaar stond om ons appartement en de toestand qua onderhoud te bekijken. Ik hapte gelijk toe en zo kwamen zij in huis. De man begon gelijk te meten, kijken, vegen en te kloppen. Het was een veel ziend baasje. Had ik eigenlijk wel verwacht. Op de opmerking van mij dat ik van een van de bewoners had gehoord dat ze had verwacht dat er geen onderhoud aan de flat nodig was. Integendeel, zei hij, het is juist meer onderhoud want de flat is hoog en vangt dus alles op. Zo zie je maar. De flat is pracht van kleur. Geel dus. Dat heeft een verflaagje nodig met een beschermingscoating. Ook de balkondeuren hebben een likje verf nodig en waar de lekkage is, daar had de tegellegger het lood weggesneden. Dat wordt dan dichtgespoten tegelijkertijd met de kit die op het balkon hard aan vervanging toe is. Daar gaat onze spaarpot, dacht ik gelijk. Ook verlaging van onze maandelijkse wachten dus het rapport af, de jaarlijkse bewonersvergadering en bekijken dan wat er wordt besloten. 

Geen opmerkingen: