zaterdag 14 oktober 2017

Ritme


Zo langzamerhand begint het weer terug te komen,
ons ritme van de dag.
Door die operatie en immobiliteit is ons takenpakket ernstig veranderd.
Ik loop meer, veel meer:
Met Meisje, met de boodschappenkar en naar mijn medische afspraken enz.
Kook weer bijna elke dag en doe kleine huishoudelijke taakjes.
Later halen we qua cleanen alles weer in.
Je kunt wel overdrijven.
Het was wennen voor ons beiden want Jeroen moet het laten leren.
Hij is zo gewend aan het doen en onnadenkend begint hij met bewegingen die nu: 'Not done' zijn.
Dan hoort hij een snauw van mij of voelt soms een meps.
Werkt dat niet dan roept zijn lijf hem tot de orde door de pijn.
Dan grommen we beiden naar elkaar en maken het weer goed.
Ik ben wel blij dat ik het een en ander heb afgezegd, anders zou het niet lukken.


Geen opmerkingen: