donderdag 5 februari 2015

Is het al maart?


Vanmorgen keek ik naar buiten.
Overal is het wit.
Nadat Jesse ons verlaten had wisten we al dat er eentje zou komen die haar mand weer zou vullen.
We informeerden bij petemoei uit Delft of ze voor ons zou uitkijken naar de opvolgster
Dat het een meisje zou worden was al een feit
Ik wist dat de winter zou komen en nog vol van verdriet dacht ik wijs te zijn
Te wachten tot maart of zo om actief te zoeken naar een nieuwe vriendin
We wenden aan de pijn en er was eigenlijk niet veel buiten te zoeken
Zonder hond vind ik het niets aan om te wandelen
Roen zei dat het genoeg was en dat we moesten gaan zoeken
We kregen ideeën door vanuit Delft tot ik in de hazelnootogen van Meisje keek en was verkocht.
Er waren andere opties maar steeds keek ik naar die ogen
Vertelden Petemoei: ‘We hebben besloten”.
Het balletje ging rollen en op 11 december landde het vliegtuig in Schiphol en Meisje werd opgehaald en de volgende dag bij ons gebracht.
Wat was ze bang en haar heupspieren waren alleen in aanleg aanwezig
We gingen veel wandelen en langzamerhand voelt ze zich helemaal thuis.
Ik hoopte die gladdigheid te kunnen ontwijken en had me eerst vastgepind op maart en vertelde dit aan iedereen.
Dus, wanneer Meisje en ik langs lopen horen we de vraag:
‘Is het al maart?’



Geen opmerkingen: