zondag 30 november 2014

Zondag


Mistige dag vandaag
We werden gebeld door een nicht van Roen
Ze zit zolang als ik haar ken in de clinch met zichzelf
Pijn hier, pijn daar.
In haar lijf en voornamelijk in haar hoofd
Zoekt de antwoorden hierop voornamelijk bij de ander.
Zoiets van: wanneer alle pijn weg is en weten wat ik mankeer dan ga ik echt leven.
Dan ga ik met plezier naar buiten en ga dingen doen die ik leuk vind.
Ik ben dan hard tegen haar en zeg dat dat echt niet gaat gebeuren.
Dat ze naast de hulp bij een ander te zoeken ook bij zichzelf te berde moet gaan.
Vind ze niet leuk dat te horen.
Dat is eng.
Ik wil het weten wat het is.
Ik zoek het gezonde deel van haar en hoop van harte dat ze zichzelf de kans geeft zichzelf te genezen.
Zo als het nu is gun ik haar niet.
Ik ben benieuwd.


Geen opmerkingen: