vrijdag 7 november 2014

Een tijger op mijn pad.


Afgelopen jaren liep ik regelmatig in dierenpark Blijdorp met mijn camera. Dit waren de uitjes voor mij alleen. In dit bezuinigingsjaar heb ik mijn abonnement niet verlengd. Dat komt wel weer. Ook toen we nog samen liepen of alleen zochten we tijden lang naar de tijgers. De dierentuinen van tegenwoordig zijn totaal anders van opzet en verschillen van dag en nacht met vroeger. Vroeger had je of kuilen, kooien of iets dergelijks en hoefde je niet te zoeken naar de dieren die daar gehouden werden. Gemakkelijk dus. Echter, niet leuk voor de beesten en je zag toch wel dat de verveling snel toesloeg bij mens en beest. Stereotype handelingen waren niet ongewoon. Nu, hebben ze een aardig lapje groen met bomen en struiken tot hun beschikking. Leuk voor die beestjes maar dan moet je wel de tijd en geduld hebben om de beestjes te vinden en zien laat staan dat ze willen poseren. Vaak zag ik dan alleen het nobele achterste en daar moest ik het mee doen. Dus een tijd lang geen tijger te vinden. Tot op een dag. Ja warempel: de tijger, daar is die. Ik had mijn fototoestel met telelens bij me, kon mijn cool vinden en dit mooie en profiel des tijgers werd op de gevoelige plaat gezet. Beiden vinden we de foto geslaagd. 

Geen opmerkingen: