zondag 9 november 2014

Er zijn van die dagen


Dat ik de buitenwereld wil afsluiten
Dan zou ik, als we gordijnen hadden, deze dicht trekken.
Ik duik dan in de oude, vertrouwde dingen
Zoals “In de Ban van de Ring” lezen of bekijken.
Hoe vaak ik deze boeken in mijn handen heb gehad terwijl ik al lezend in een andere wereld vertoef, weet ik niet meer.
Al de emoties die er worden beschreven herken ik.
Liefde, angst, vriendschap, moed, trouw aan een ander of mezelf
We hebben lang geleden de DVD gekocht en wanneer we ergens anders willen zijn kijken we hiernaar.
Elke keer lees of zie ik weer andere dingen die ik daarvoor niet zag.
Vooral in de boeken, daar gebeurt dit het meest.
Morgen gaan we verder met het gewone.
Jeroen gaat werken en ik doe mijn dingen.
We worden weer wat wijzer en vooral in pijnlijke tijden ontvangen we weer een levensles.
Ze zal altijd bij mij zijn in mijn hoofd en hart.
Bedankt maatje dat je een tijdje naast me liep tijdens mijn levensreis.



Geen opmerkingen: