vrijdag 28 november 2014

Zoekt en gij zult vinden.


Tijdens een lang gesprek maakten we van onze hart geen moordkuil, om in clichés te spreken. Ik vertelde Roen dat de structuur die Jesse zorgvuldig voor me had opgebouwd aan het afbrokkelen is geslagen. Naar buiten gaan is minder aantrekkelijk en alleen wanneer er verplichtingen zijn ga ik. Niet meer om te wandelen of om de buitenwereld te verkennen. Dat begint me op te breken, niet alleen mij maar Roen idem dito. Zo eentje als Jesse vinden we niet meer maar er zijn genoeg hondjes die een eigen thuis net zo nodig hebben als wij een hond. Dus, heb ik nu de petemoei van Jesse gebeld en zij gaat op zoek. We hebben zelfs een foto ontvangen van een jonge hond uit de omgeving die misschien een nieuwe thuis moet gaan zoeken. Daarnaast hebben we ook foto’s ontvangen van andere zoekende honden. We dachten dus dat er maar eentje alla Jesse had bestaan? Niet dus, er zijn er meerdere van dit kaliber. We keken elkaar aan en dachten tegelijkertijd, nu niet dus. Dan gaan we vergelijken en het beestje heeft geen enkele kans een eigen plek in ons hart te veroveren.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: