dinsdag 1 juli 2014

Eigen Werk.


Waar zou ik zijn zonder mijn archief. Ik ben nu nog nieuwe foto’s aan het verwerken. Deze is gemaakt van de overkant. De wijk waarin wij wonen is gebouwd in de jaren 30 van de vorige eeuw. Toen had Schiedam nog een booming industrie. Drank en schepen. Deze wijk is voor de grote aanwas scheepwerkers te kunnen huisvesten. Op de hoek is er café de Babbelaar. Het staat eigenlijk op nominatie om gesloopt te gaan worden. Alleen wanneer? Ze hebben een 5 jarig contract van de gemeente gekregen. Later veel later komt er nieuwbouw en, volgens horen zeggen, een supermarkt. Wat zal dat fijn zijn want de rest is toch een aardige tippel en ik ga eens oud worden. Dan hebben we de participatie maatschappij of anders gezegd: jullie zoeken het zelf maar uit. Dan zou zo’n supermarkt helemaal niet slecht zijn. Ondertussen hebben we een pand tegenover ons dat omhoog word gehouden met metalen stempels. Ook hebben ze regelmatig lekkage want ik zie dan werklui op het dak. Ze gaan dan op de gevoelige plaat en soms krijg ik toch een resultaat van: Niet slecht. 

Geen opmerkingen: