dinsdag 15 juli 2014

Afmattend



Afmattend
De dag van gisteren. Ik heb zes en een half uur gewerkt, en ben daarna naar de dermatoloog geweest. Voordeel van zo’n lange dag is wel dat ik het deze week nog terugpakken moet, en dus waarschijnlijk vrijdag eerder aan mijn weekend beginnen kan. Dan komt ook Jesse weer definitief thuis. We zijn dan inmiddels 5 hele weken na de operatie van Els, en zij knapt nog steeds verder op. Ze heeft gisteren ook voor het eerst weer voorzichtig wat schoonmaakwerk opgepakt, dus toen ik om half vier thuis kwam was het lekker opgeruimd. Leuk.
Ik was dus bij de dermatoloog. Waarom? Door mijn heftige medicatie, zowel in hoeveelheid als in soorten is alles veranderd. Vond ik de Sauna vroeger heerlijk. Dat kan niet meer omdat grote temperatuursverschillen niet goed voor me zijn. Vond ik een zonnebank en een kleurtje om mooi te kunnen zijn vroeger zo de moeite waard dat ik wekelijks ging. De zon is nu een der grootste gevaren voor mijn huid. Door al die troep is ook mijn haargroei overal op het lijf verveelvoudigd, dat is nog het minste probleem, want ik ga toch de dansvloer niet meer op. Verder heb ik veel puisten, vetophopingen en ontstellende jeuk. Ook wratjes groeien te kust en te keur en die knipt Els regelmatig weg. Crèmepjes en zalfjes houden bij mij niet omdat ik die er binnen vijf minuten aftranspireer. Gelukkig heb ik krabben afgeleerd, omdat dat zoveel ellende met zich mee brengt.
Na veel aandrang Elserzijds heb ik dan toch om een verwijskaart gevraagd, van baat het niet dan schaad het ook niet. Schets mijn verbazing dat deze dokter me zeer serieus nam, mijn hele lijf heel intensief bekeek en constateerde aan de hand van mijn medicatielijst dat mijn weerstand ontzettend slecht is en dat ik dus tenminste eenmaal jaarlijks een goede huidcontrole moet hebben omdat de kans op huidkanker enorm is. Raar eigenlijk dat er wel naar mijn lever, nieren, longen, calcium en brede bloedbeeld gekeken word en dat er daarbij niet aan mijn huid gedacht is. Nu is het natuurlijk nooit te laat om dat alsnog te gaan doen.
De dokter constateerde twee zaken waar hij iets mee kan. Ten eerste een aantal wratjes hebben een twijfelachtig vorm. Een daarvan heeft hij er met verdoving afgesneden en opgestuurd naar het lab. Daar hoor ik over 4 weken meer van. Verder constateerde hij een soort schimmelinfectie die ontstaan is door een van mijn medicatiesoorten in combinatie met mijn lage weerstand. Daar heb ik gelijk een kuur voor voorgeschreven gekregen van 14 dagen 2 capsules dagelijks die ik moet innemen met coca cola. Ik dacht nog, vreemde deal. Maar dat is omdat ik maagzuurremmers gebruiken omdat dit middel alleen werkt met zuur. In dit geval koolzuur.
Ik heb er nu twee gehad, en ben heel benieuwd. Voor ik resultaat kan verwachten duurt 4 tot 6 weken. Jullie horen het wel.
Bij thuiskomst thuis heb ik een fruitsalade gegeten die Els voor me had klaargezet en ben daarna snel een uur gaan slapen, omdat er ook nog een afspraak met de fysio was. Die heeft me heftig onder handen genomen en ik was volledig Total loss toen ik thuiskwam.
We zijn dan ook om 22.20u gaan slapen. En ik heb een goede nacht achter de rug.
Ik hou het hierbij.                 Gegroet               Jeroen

Geen opmerkingen: