dinsdag 26 februari 2013

Drumming.



Ik ben gek op percussie en de bas. Bij een lekker ritme ga ik vanzelf zwingen waar ik ook maar ben. Op de stoel, in de keuken sta ik ineens te dansen. Jesse vindt dit een uitnodiging en doet met me mee. De eerst drummer waar ik van genoot was. Sandy Nelson. Ik woonde toentertijd in de States eind jaren vijftig begin zestiger jaren. De Beach Boys of werd er gezongen over verloren liefdes klonk door de radio heen. Country, heel veel country op de tv. Ineens hoorde ik iets héél anders. Een drummer met soms een gitarist speelde de sterren uit de hemel. Ik hoorde de drummer en was verkocht. Vooral toen mijn broer de lp met “birth of the beat. Een kant van de plaat met  1 nummer. Wanneer ik nu nog de hoes bekijk zie ik een man met een nu in mijn ogen “simpel drumtoestel” en nog steeds vind ik hem the godfather of the beat. http://youtu.be/_n8kz4-H648 Ik zocht een mooi filmpje erbij. Helaas vond ik er geen die ik goed genoeg vind.

Geen opmerkingen: