maandag 8 oktober 2012

Vloervlinder Loek Loek

 
 
Vloervlinder Loek Loek
 Vanmorgen bij het opstaan had ik het tegen Rose op de badkamer over Loekie, en hoe we onze vloervlinder misten. Het was de eerste keer dat ik dit woord vond, maar zowel Rose als ik vonden het een enorme vondst. Het typeert ons prachtige en langharige schoonheid van een main coon poes. Het was een der mooiste poezen die we ooit in huis hebben gehad. Loek Look was een zogenaamde blue tabby point, en overigens ook onze eerste merkvaste poes. En vloervlinder is zo toepasselijk omdat ze waar ze ook lag de vloer prachtig verfraaide. Onze vaste lezers zullen wel denken. Nu al een derde stukje over haar. Ja dat klopt. En we zullen ons haar nog lang herinneren. Het was een heel apart topbeest, en het was een heerlijke huisgenoot, en daar nemen we ook behoorlijk tijd voor om afscheid van te nemen.
 Ik toetste het woord vloervlinder in op internet, en kreeg gelijk de vraag of ik misschien Vliervlinder bedoelde, maar dat was natuurlijk niet zo en direct werd ik geleid naar een echte vlinder. Overigens ook een hele mooie. Ik ga er maar vanuit dat Ans Thielen, de maakster er geen bezwaar tegen maakt dat als ik haar als fotografe erbij noem ik de foto wel mag tonen. Er zullen alleen maar meer mensen haar foto zien. Tot zover. Ik heb Loekie zojuist uitgeschreven uit het Chipregister. Zo kwam ik er tevens achter dat je bij dat register http://www.ndg.nl voor bijvoorbeeld een adreswijziging per dier â‚€ 4,50 moet betalen. Aangezien jijzelf per internet de handelingen al verricht vind ik dat compleet achterlijk, en was voor mij de reden dat ik de adreswijziging voor Jesse, Z beest, Wijfie en Knul nog niet heb doorgevoerd, aangezien we stevig aan het bezuinigen zijn. Ik denk dat de kans dat daardoor het chipregister onbetrouwbaar word erg groot is. Ik ga dan ook protest aantekenen aldaar. Gegroet.
 
Geschreven en geplaatst door Hot

Geen opmerkingen: