woensdag 24 oktober 2012

Bewolking

Ons Uitzicht

Op dit ogenblik ligt mijn fototoestel klaar op de bank. De luchten zijn nu soms zo spannend en de momenten van opnamen erg kort. Dan breken de wolken en krijgt de zon even de tijd om ze te doorboren met haar stralen. Dan pak ik mijn toestel, ren naar het balkon en kijk door mijn telelens naar waar de actie is. Zijn de stralen links dan zie ik Nieuwland, rechtsvoor dan zie ik de molens, het stadskantoor en 2 kerken de Sint Jan, en voorheen katholieke kerk die de protestanten hebben gejat en de Sint Liduïna, die een basiliek kerk geworden na de sloop van de Frankelandkerk in de 70ger jaren. Kijk ik naar rechts dan zie ik weer een molen, de Nolet molen, de grootste en hoogste molen van de wereld, de Euromast, de glasfabriek waar we vroeger op keken, en verder rechts dan de wijk de Gorzen en de kerk in Amsterdamse stijl, het Heilig Hartkerk. Verder zien we in de in de achtergrond de cruise schepen die de Maas bevaren. We hebben genoeg te zien. En met oud en nieuw nemen we een glas goede whisky, pakken een lekkere stoel en kijken genietend naar buiten. Meer dan 1 uur hebben we dan een vuurwerk show. Deze foto heb ik dus in de herfst genomen en met het verwerken hiervan heftig aan de filterknoppen gezeten. Ik maak het gewoon spannender dan in het echt. Daar zijn genoeg foto’s van gemaakt en beter dan ik kan. Ik maak mijn eigen realiteit, zoals we allemaal doen.

Geen opmerkingen: