zondag 14 oktober 2012

Safari reis

Zelfzorg van een vogel

 
Afgelopen september las ik in de krant dat Dierentuin Blijdorp  155 jaar bestaat. Ter ere daarvan was de toegangsprijs aanzienlijk verlaagd. M’n lief en ik besloten daarheen te gaan. Terwijl we daar vervolgens liepen bleek dat dit ook gold voor de jaar abonnementen. We keken elkaar aan en prompt schaften we er 2 aan. We spraken ook af dat we data zouden prikken om daar heen te gaan want anders komt er niets van. Dit is wel vaker gebeurd. De tijd zoeft als een haas langs ons heen en voor je het weet is het jaar voorbij. Liefje was ineens snip verkouden en zei onze afspraak af. Dus toog ik alleen de tropen in. Ik was het bijna vergeten hoe de geluiden klonken van beesten en bezoekers, dit geldt ook voor de geuren. Ik heb door de hele tuin gezworven maar nog niet alles gezien. Ik had mijn fototoestel bij de hand zoals een safarireiziger betaamt en zette het ene beest na de andere op de plaat en ben nog steeds bezig alles af te werken. Maar ik gun jullie dus een sneak preview van een toffe vogel. Misschien zet ik later nog eentje op het blog. Wie weet.

Geen opmerkingen: