dinsdag 30 oktober 2012

Eindelijk Rust

Dit zegt alles!

Er bestaan mensen die van klussen houden. Als ze geen klus onderhanden hebben gaan ze zich vervelen en bedenken een nieuw project. Vaak echte mannen. Ze gaan liever klussen dan op vakantie. Als ze het gezinsbudget beheren vinden zij dikwijls dat er weinig geld is voor vakantie omdat een verbouwing onafwendbaar is. Die mannen balen als het af is. Bij mij is dat precies andersom. Ik baal van klussen maar ik ben blij met het resultaat. Ik besteed het liefst zoveel mogelijk geld aan vakantie.
Als het alleen aan mij had gelegen, was er nooit iets aan ons huis veranderd en was ik er ingetrokken zoals we het gekocht hebben: Johnny Jordaan-stijl met  gebloemd, verguld behang, witgemoffelde metalen open haard, bordeelkroonluchter, hemelbed en al. (De vorige eigenaar is plotseling overleden en zijn erfgenamen hadden – hoe bestaat het -  geen belangstelling voor de inboedel.)
Mijn partner dacht daar anders over dus toen is er heel wat afgeklust. Daar droom ik nog weleens van als ik zwaar getafeld heb.
Vorige week was het herfstvakantie voor de kinderen en wij, de ouders waren ook vrij. Het was prachtig weer. Een mooie gelegenheid om iets leuks te doen met het hele gezin.
Echter, er moesten nodig twee slaapkamers geschilderd worden. Mijn vrouw nam alle huishoudelijke taken voor haar rekening en ik mocht mij geheel wijden aan het verven. Het is allemaal prima gelukt en we zijn blij met het resultaat. Maar tot welk een prijs. Gaandeweg de week werd ik steeds vermoeider, nerveuzer en chagrijniger. Voor een marathon draai ik m’n hand niet om maar dit…Verf aan m’n handen, de huid droog door de terpentine, koppijn van de verflucht, niet zomaar ergens kunnen gaan zitten door mogelijke verf op m’n kleding, chaos door verplaatste meubels, oppassen dat je geen verf morst of omgooit. Bloody hell.
De vakantie is voorbij en ik ben weer aan het werk. Eindelijk rust.

Laaglander

Geen opmerkingen: