woensdag 21 januari 2015

Mijn buum.


Afgelopen jaar gingen mijn lief en ik een dagje uit naar o.a. Giethoorn. Het was voor ons de goede tijd van het jaar want het was geen zomer. Dus waren er geen hordes toeristen. Giethoorn en Volendam lijken wat dat betreft op elkaar. Beiden zijn oude dorpen bij het water ligt en ongelofelijk in trek bij de toeristen die een Nederland willen zien dat niet meer bestaat. Zo gingen we per boot door het dorp. Ik zat klaar met mijn fototoestel toen we naar een souvenirwinkel werden geloodst. Mijn hebzucht werd niet opgewekt en we wilden zittend wachten dus namen we plaats in de boot. Ik kreeg al snel een buurman die met begerige ogen naar me zat te kijken. Was ik ineens in een jonge begerenswaardige vrouw met maatje 38 geworden?  Was dat maar waar! Nee, ik kreeg bezoek van een prachtige heer, gekleed in het groen. Ik denk dat hij wachtte op eventuele lekkere hapjes. Ik, gierigaard, die ik ben gaf deze niet maar zette hem op de gevoelige plaat. We waren dicht op elkaar vandaar dat ik dit intiem portret van deze eend kon nemen. 

Geen opmerkingen: