vrijdag 2 januari 2015

Jeugdsentiment.


Op dit moment is mijn lief aan het zappen door zijn autoafbeeldingen bestand. Ik was al een tijdje bezig van: hoe heette die ook alweer. Een merk auto dat ik tijdens mijn verblijf in de U.S.A. regelmatig op de weg zag. Zo’n auto met vleugels en ineens wist ik het. Het was een Pontiac.  Hij ging voortvarend aan het werk en inderdaad heeft deze fabrikant juweeltjes ontworpen en gemaakt. Ik ging naar You Tube en zocht naar reclame filmpjes uit die tijd. De filmpjes die ik zag vond ik te slecht om te delen dus ze gaan wel over auto’s maar toch is het anders. http://youtu.be/OCFHzK0It0c
Tijdens het kijken ontsproot een gevoel van jeugdsentiment maar wil ik hiernaar terug? Absoluut niet. Het was toen een schijnheilige wereld waar alles zicht achter de voordeur afspeelde en wanneer je niet aan de onzichtbare wetten hield werd je snel weggestuurd om het zelf uit te zoeken. Je hoorde er dan niet meer bij. Dus die goede oude tijd was echt niet zo goed als nu word voorgespiegeld. Maar zo af en toe een aanval van jeugdsentiment is wel leuk.


Geen opmerkingen: