woensdag 13 november 2013

Nijlganzen.


Ik sta soms perplex van moeder natuur. We wonen in de polders, dus is er veel water om ons huis. Uiteraard zwemmen daar de watervogels o.a. de Nijlganzen. Het zijn mooie vogels. Tenminste dat vind ik. Ik ken ook een aantal mensen die deze vogels verfoeien. Tot zover niks nieuws. Is het niet dat een koppeltje ganzen zo dwaas zijn om nu een stel eieren uit te broeden. Er lopen nu dus 2 kuikentjes naast hun ouders. Moeder kwaakt dat het een lieve lust is en pa blaast zijn longen uit. Dit alles om mij en Jesse op afstand te houden. Wij vinden dit een beetje dom, om een wijze vrouw te citeren. Het is november! De vorst kan beginnen! Er zijn roofvogels met lekkere trek in de omgeving! Jesse en ik kijken elkaar bezorgd aan met de gedachten “Als dit maar goed gaat”.  

Geen opmerkingen: