woensdag 29 mei 2013

HOORZITTING

DOOR HOT


Hot heeft al een tijd niks meer vanzichzelf laten horen. Vandaag toch maar even een bericht. 24 December 2012 kreeg Hot een waarschuwing voor iets waar hij niets mee te maken had. Dik veertien dagen later volgde een soort van voorzichtig excuus, maar 29 januari 2013 herhaalde dit zich. Hij kreeg een waarschuwing voor iets waar hij geen enkele verantwoording droeg, en sterker nog indirect kreeg hij de opdracht van zijn leidinggevende om valsheid in geschrifte te plegen. Hierop werd hij kwaad en verscheurde de waarschuwing zonder de kans te krijgen uit te leggen wat er zich nu precies had afgespeeld. Gesprekken volgden, ook met de leidinggevende van de leidinggevende, die me vervolgens adviseerde naar P&O te gaan. Daar vriendelijk geholpen bij het schrijven van een protestbrief en voorlichting gekregen ovr wat ik eventueel verder kon doen. Zo gezegd zo gedaan. Een officiele klacht ingediend tegen mijn leidinggevende en een gesprek aangevraagd met de klachtencommissie en de vertrouwenscommissie medewerkers.
Nu donderdag 30 mei is het uiteindelijk de dag van de hoorzitting. Ik moet om 14.00u in Delft zijn en als het goed is is daar ook diegene van de vertrouwenscommissie die mij zal begeleiden cq bijstaan. Tegenover mij zitten de leidinggevende met haar maat van P&O, de voorzitter en de klachtencommissie. Op de leidinggevende na allemaal onbekenden van me.
Ik had gevraagd om een zitting met de vertrouwenscommissie voor bemiddeling maar daar wilde mijn leidinggevende niet aan. Wat het nu zal worden weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik blij zal zijn als het voorbij is.
Zo'n conflict waarbij ik echt niet weet wat ik fout zou hebben gedaan en waar anderen zich ook verantwoordelijk hebben verklaard neemt griezelig veel energie van me die ik eigenlijk niet heb. Ik hoop dat er een werkbare situatie overblijft tussen mijn leidinggevende en mezelf.

Ik hou jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen: