donderdag 19 mei 2016

Klaagzang of niet?


Vanmorgen stond ik monter op.
Zocht naar mijn pillen, en vond ze allemaal behalve mijn Zaldiar, een een soort pijnstillers niet.
Waar zijn jullie.
Vanmiddag vragen aan mijn lief.
Na de wandeling met Meisje sloeg ik de computer open.
Geen verbinding, maar tot mijn verbazing wist ik dit te verhelpen.
Kattenbak verschoond, trap en emmer gepakt, want cleanen is mijn streven.
Door de ziekte en omdat ik heel veel moet lopen en daarvan herstellen is alles een beetje versloft en verstoft.
De beesten hadden besloten hun winterjas uit te doen en deze te vervangen door hun nieuwe zomeroutfit.
Effe de pluizen verwijderen en vond alleen de stok. De bijbehorende zwabberlap die hierbij hoort lagen allemaal hoog, heel hoog.
Terwijl ik me dus afvroeg waarom ik in hemelsnaam verliefd ben geworden op een man die 30 cm groter dan ik.
Ik dacht dus zo slim te zijn als een aap en pakte de stok om alles naar voren te trekken en naar beneden te laten vallen.
Er stond een vaas naast/onder die lap en die voelde mijn wanhoop en verklaarde zich solidair door samen met de lap naar beneden te storten.
Bam, glastukken cq stukje lagen op de grond.
Nu kon ik dus mijn buk en strekoefeningen uitvoeren om alles te verwijderen.
De kamer is nu min of meer pluisvrij.
Ben ook naar de Coöp geweest want wat ik beoogde daar is geen tijd meer voor en mijn energie is op en ’s middags is er weinig keus.
Na dit alles keek ik dus op de klok hoeveel tijd ik nog over heb,
Te weinig dus.
Morgen is er weer een andere dag en ik hoop dan mijn ritme terug te krijgen.
 Oude pentekening van een Ierse klaagvrouw

Geen opmerkingen: