maandag 23 mei 2016

2016-05-33 Zesde dag opname Erasmus MC afd. Interne Geneeskunde


2016-05-33 Zesde dag opname Erasmus MC afd. Interne Geneeskunde

Zoals het er nu uitziet, en het is 09.05u, ga ik na het inlopen van de laatste twee flesjes Privigen dan toch echt met ontslag. Ik heb Els er al over gebeld, en die klonk al net zo blij als ik. Ik vind het ook wel weer voldoende hoor. Mijn kaliumwaarde is gezakt naar veilige waarden, alleen mijn HB is nog erg laag. Er lijkt alleen daarbij nog steeds aarzeling te zijn om daar wat aan te doen.

Afgelopen nacht was een redelijke nacht. Na het beluisteren van het Oog op Morgen ben ik gaan slapen, en werd pas wakker toen de nachtzuster om 06.00 mijn Thyrax kwam brengen. Toen er vervolgens om halfacht gevraagd werd of ik eerst wilde douchen of maar gelijk beginnen met het infuus, was dat een gemakkelijke keuze. Thuis kan ik me eindeloos douchen, met een fatsoenlijke druk op het water. Dus dat doe ik dan thuis wel. Inmiddels ook mijn ontbijtje op, en mijn mega portie medicatie, en nu schrijf ik even in mijn dagboek. Misschien de volgende bijdrage vanuit huis.

Jeroen

Toch niet dus. Ik heb tijdens het indruppelen van de tweede infuusfles de gelegenheid om te schrijven dat ok inderdaad vanmiddag met ontslag mag. Sterker nog Els is al gebeld, en de taxi ook al. Die laatste komt ons om 13.30 alhier halen. Ik ben mijn spullen aan het bij elkaar zoeken en de voorbereidingen aan het treffen voor mijn vertrek. 

Ik heb het lijstje met vragen voor de afdelingsarts wat ik van het WE nog had gemaakt met Els ondertussen kunnen vragen. Ik kreeg bevredigende antwoorden, en ik blijf dus ook onder controle. De verdere onderzoeken die bijvoorbeeld de cardioloog wil doen gaan poliklinisch gebeuren. Het merendeel van wat ze hier in een keer wilden doen is warempel ook echt afgehandeld. Daar ben ik blij mee.

Ik heb helaas de douche moeten overslaan vanmorgen omdat ik al vroeg met aan het infuus vast zat, maar dat heeft me er niet van weerhouden om me lekker op te frissen, mijn tanden te poetsen, en me weer veel schoner en frisser te voelen.

Nu ga ik echt afsluiten en zal mijn volgende blog weer vanuit huis komen.

Groetjes Jeroen

Geen opmerkingen: