zondag 8 mei 2016

Feest.



Gisteren om half 10 waren we er allemaal.
De laatste hand werd gelegd.
Tafels, stoelen en kabels werden klaar gezet.
De stoelen werden uitgeklapt.
Ook de grimeur die de kinderen gaat versieren heeft haar stekkie.
Er is een plekje voor het koor ‘Ondersteboven’.
Ze staan dan op de trap.
Maar eerst wachten we op de wethouder van duurzaamheid enz. om alles te openen.
In een mooie etalage  waar met een zwart/wit foto en oude artikelen waarmee het verleden wordt gesymboliseerd.
De koffie staat klaar met de kleine cakejes
De vruchtensappen staan in de ijskast
Ons brood is belegd.
De bijna 1000 oude foto’s die in een memorystick zijn gezet worden bekeken, vooral door de collega’s die hier al langer werken.
Eindelijk, de wethouder is er en er wordt gespeecht door onze voorzitter die weer wordt beantwoordt door de wethouder die een prachtig cadeau heeft namens de gemeente.
Het is een schilderij van de heilige Lidwina.
Het koor zingt met alle enthousiasme en blijdschap.
Daarna kopen ze de winkel leeg en ik neem tijdelijk afscheid van de medewerkers.
Sommigen nemen mijn diensten over in mei en in juni ben ik niet meer ingeroosterd.
Mijn lief heeft me nu meer dan ooit nodig en er wordt met heel veel begrip gereageerd.
Nog een dienst op de dinsdagmiddag.
Dan scheiden onze wegen zich tijdelijk totdat het weer beter gaat met mijn lief.  


Geen opmerkingen: