zaterdag 21 mei 2016

2016-05-21 Vierde dag opname Erasmus MC afd. Interne Geneeskunde

2016-05-21 Vierde dag opname Erasmus MC afd. Interne Geneeskunde

Gisterenavond nog gekregen een vocht in en een vocht uit lijst, en een vochtbeperking opgelegd gekregen van 1500cc p/d
Daarnaast Furosemide voorlopig voor vast 80mg ’s morgens om 08.00u. Per infuus ook gekregen Digoxine(Lanoxine) ter versterking van mijn hart. De Methotrexaat is er helemaal vanaf en zo ook de ciclosporine(Neoral).
Ik ben gaan slapen tegen 00.00u. Veel spelletjes gespeeld en veel gesproken met mijn kamergenoten, die om 23.50 plotsklaps allebei lagen te ronken. Dit in tegenstelling met hun eigen uitspraken: Beiden zeiden nooit voor 02.00u te gaan slapen.
Om 00.00u en 02.00u kwamen de nachtzusters nog medicatie brengen Het heeft me niet echt gestoord want momenteel plas ik duidelijk meer uit dan dat ik er in gooi. De medicatie heeft dus wel het gewenste resultaat. Ik heb heerlijk geslapen tot 06.00u toen ik weer wakker schrok van een zuster met een hoofddoek die me mijn thyrax kwam brengen. Ze was overigens voor de rest gewoon beleefd, vriendelijk en goed verstaanbaar. Voor de rest is het een rustige dag. Er stond vanmorgen een nieuwe patiënt klaar. Wat ik begreep was dat hij al sinds gisterenavond 23.00u klaar stond voor een opname. Tot op dat moment was het in een stoel geweest. Na een halve boterham verdween hij weer, en nu zien we hem regelmatig voorbij komen op de gang. Ik heb lekker gedoucht vanmorgen en als ik nu serieus kijk naar hoe het gaat denk ik lichte vooruitgang te bespeuren. Toen ik Els om half tien belde zei ze net wakker te zijn, en ze vond dat ik goed, wat vrolijker en helder klonk.
Ik ga nu effe slapen, want ik ben toch moe, en ik wil Els wel goed te woord kunnen staan. Ik laat overigens bij dit stukje een foto met de gisteren door HMHKoningin Maxima gedoopte Koningsdam zien met tegelijkertijd ons huis.

Gegroet voor nu   Jeroen.

Geen opmerkingen: