vrijdag 4 oktober 2013

Van A naar B.


We liepen in Vlaardingen vandaag. Onze huisarts is verhuisd naar deze stad. Vanwege het gebrek aan ruimte in zijn oude praktijk, vertelde hij ons. Dus liepen we in Vlaardingen in een wijk die we nog niet kenden. Het is bosrijk daar. Dus we bemerkten dat de bomen nu echt aan het verkleuren zijn. Leuk! Ook omdat we nieuwe bomen in onze laan hebben staan. Deze zijn Noorse Esdoorns. Deze schijnen een prachtig bladerdek te hebben tijdens het verkleuren. Ik ben benieuwd of dit klopt. We zullen wel zien. De arts had een interessant voorstel waar Roen waar toe zou kunnen werken. Het zal wel een omscholing vergen. Dit vind Roen niet erg want het gaat dan in een richting van zijn vak wat hij nu al vrijwillig doet. Hij gaat dan de patiënten met telefoon en via mail begeleiden. Dan moet wel de leidinggevende haar fiat geven. Het klonk ons niet gek. De verzekeringen vinden het fijn als de patiënten niet opgenomen hoeven te worden. De baas is blij want de regering vindt het fijn dat er minder mensen in de WIA zitten en dat de patiënten thuis blijven en dat Roen hun quota gaat halen van personeel met een vlekje. Daar krijgt zijn baas een premie voor heb ik vernomen. Dat laatste weet ik niet zeker. Thuis heeft mijn lief al direct een aantal personen op zijn werk hiervan op de hoogte gebracht. Ik ben benieuwd. 

Geen opmerkingen: