woensdag 25 september 2013

Vergaderen.


Met een oor luister ik naar het Kamerdebat. Nu is Samson aan de beurt. Altijd interessant het Welles en nietes dat door de kamer vliegt.  Gisterenavond had ik een ALV (algemene ledenvergadering). Deze worden 3x per jaar gehouden waarin samen met het bestuur gekeken wordt naar het reilen en zeilen van de winkel die wij allen zo lief hebben. Helaas, de afgelopen jaren halen we steeds minder winst en onze spaarpot wordt leger. Ik zit samen met 2 andere vrouwen ook ik de etalagegroep. We draaien goed samen. Alleen hebben we steeds meer het gevoel dat we niet serieus worden genomen. Het bestuur laat weten dat ze er niet tevreden mee zijn hoe we alles zo goed mogelijk presenteren. Er worden steeds “professionals” gevraagd of aangeboden om ons workshops te geven. Op zich zelf niets mis mee maar er wordt ons niet zo gek veel gevraagd. Wel wordt er gezegd dat het toch wel ouderwets met kistjes wordt gewerkt en dat is niks. Het moet anders, moderner. Ook worden er regelmatig spullen uit de etalage gehaald en andere dingen erin geplaatst. En dan heb ik niet eens alles gezegd. Helaas, we werden nog steeds niet serieus genomen toen ik de groep om hulp riep en naar hun mening vroeg. Het bestuur was het niet met ons eens en maakte ons eigenlijk voor leugenaar uit. Wat we te horen kregen was dat we de spanning veel te lang hadden op laten lopen. Knap dat ze dit wisten na deze eenmalige discussie. Anderen zeiden dat zij er niets mee te maken wilden hebben. Dit was iets tussen het bestuur en ons. Een aantal mensen luisterden en dachten mee. Dus, dit is het laatste jaar dat wij de etalage groep zijn. Kortom wij hebben een motie van wantrouwen ingediend en we stoppen hiermee

Geen opmerkingen: