donderdag 5 september 2013

Nemen we het mee of niet?


Gisteren was dit een prangende vraag. Tijdens de vakantie maken we  een aantal dagen nuttig. Nu is de keuken aan de beurt. Boven de hangende keukenkastjes is er een vetophopende loze ruimte.  Aangezien we een knusse keuken hebben is dit zonde van de ruimte die niet gebruikt word. Wanneer we samen koken nodigt deze ruimte tot een pas de deux. Altijd leuk vinden we. Maar nu was Roen al dagen lang in zijn hoofd een planning te maken. Hij riep; Els ik ben klaar. Ik weet het nu. Hij vertelde me globaal waar hij aan dacht. Daarna begonnen we solo te denken. Aangezien we geen auto hebben moeten we strategisch denken om alles met de minst mogelijk moeite te verplaatsen. Daarvoor hadden we in het verleden een bolderkar(ingeklapte)gekocht. Dus was ik er voor op deze mee te nemen. Roen dus niet, Daarna volgde er een interessante discussie. Het bevatte 2 zinnen. Het kan wel. Het kan niet. Dat werd heen en weer gezegd. Het werd het van niet. We togen met 2 roltassen gingen naar de Gamma en kochten Roen zijn lijst in + een keukenmachine die nu de helft van de prijs was. De tassen werden volgepropt. Het apparaat werd met een touw een handvat gemaakt. Zo liepen we naar huis in het heetste deel van de dag. We sjouwden ons kapot maar we kwamen er. Toen we thuis waren kreeg ik een inval om te zeggen dat de kar voor de kleinere delen daarin konden en de langere planken in de roltas  kon.  Had ik dat maar eerder bedacht.

Geen opmerkingen: