zondag 23 december 2012

SAG MIR, WO DIE BLUMEN SIND.

Viooltjes
Alweer bloemen? Ja. Waarom? Tja. Bloemen zijn gewoon mooi! Niet dat ik veel bloemen in huis heb want we hebben katten en voornamelijk Knul. We hebben een soort van afspraak. Ik stop de bloemen in een vaas en hij haalt ze eruit. Hij vindt het een uitstekende deal maar ik niet. Dus ben ik dan gedwongen de vaas hoog te zetten of in de slaapkamer en dan zie ik ze zo  goed als nooit. Boven mijn maaiveld zogezegd. Alleen Roen kan ze zien. Hij 1 meter 95 en ik 1 meter 68, scheelt een boel. Dus geniet ik van de bloemen die buiten ontluiken, bloeien en sterven. Ik maak er vaak een foto van en vereeuwig ze. Ook dacht ik vandaag aan een Duitse zangeres Hildegard Kneff die in vroegere jaren een hit had genaamd “Sag mir, wo die blumen sind. Een prachtig anti oorlogslied. http://youtu.be/aLAxbQxyJSQ

Geen opmerkingen: