donderdag 27 december 2012

Afvalmaterialen


Restmaterialen of gevonden materialen. Een heerlijk onderwerp wat ik graag fotografeer. Het is een breed onderwerp want er valt enorm veel te zien. Het is maar waar je blik op valt. Een vogelveer, lege nesten, gevallen bladeren alles wat de natuur brengt. Ook wat wij neer gooien of wat we op het strand vinden. Ik denk dat ik een jutter in mijn vorig leven ben geweest want tijdens het wandelen met mijn toestel op stand by en mijn ogen kijken overal om me heen. Dus waar ik normaal niet naar kijk zie ik dan ineens de mogelijkheden om er iets moois van te maken. Vooral als de zon schijnt is het leuk met het licht en donker te spelen. Dan leeg ik de inhoud van mijn toestel in de pc en ga dan kijken wat ik heb vastgelegd en speel dan met de filterknoppen en het knippen en weer vergroten zodat iets heel kleins opgeblazen wordt en zie ik de dingen geabstraheerd tot iets heel anders. Soms wordt het bijna abstracte kunst. Kijk maar naar de foto die ik heb uitgezocht. Er zullen nog meer foto’s verschijnen met dit thema dat eindeloos is.

Geen opmerkingen: