zondag 1 maart 2015

Vernieuwd recept.


Ik ben de laatste tijd weer creatief aan het koken. De laatste tijd druk bezig met appelcompote. Hier is het vernieuwde recept.
1 kg gesorteerde appels
2 peren
Citroensap en wat geraspte citroenschil
Speculaaskruiden of kaneelpoeder.
Appels schillen, ontpitten en in stukjes snijden en deze in een warme pan met bodempje water deel voor deel toevoegen. Regelmatig roeren en zo af en toe wat water toevoegen zodat het niet verbrand. De peren schillen, ontpitten en in stukjes bij de appel toevoegen. De gaspit lager zetten, deksel op de pan en regelmatig proeven of alles gaar is. Grof met een garde roeren. Er hoeft door de peren geen suiker worden toegevoegd. Wel de citroensap, rasp en kruiden beetje bij beetje bij doen en regelmatig proeven totdat het lekker is. Eet smakelijk.

Mijn lief snapt bij tijd en wijlen niet wat me bezielt want de andere met de kaneel was al lekker en dus waarom weer andere kruiden? Tja, wat zal ik zeggen. Soms krijg ik de geest. 

Geen opmerkingen: