dinsdag 10 maart 2015

Een nieuwe bak


Een tijd geleden bracht de Irado van de gemeente een nieuwe grote oranje bak op onze stoep. We hebben al een bak voor de vuilniszakken, glas en papier en nu is er een plastic verzamelbak bij gekomen. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Ik denk gewoon aan mijn oude dag later, heel veel later. Dat scheelt me dan veel schouwwerk. Alleen heeft dit consequenties waaraan we beiden niet hebben nagedacht. Trouw scheiden we de bups. We eten zelf veel fruit en groeten en een gps bak staat we niet. We hebben nu een grote dure vuilnisbak in de keuken staan. Mooi is die wel alleen is die nu verandert in wat je noemt: een fruitvlieg walhalla. Overal komen we ze tegen en Roen wordt hier knettergek van. Vanmorgen bij het cleanen en het verwijderen van residu de woef stond die bak dus open en ik begon met het zingen van: De aroma komt je tegemoet. Niet fijn dus. Gaan we weer in de discussie van als we de afvalbak van de slaapkamer naar de keuken verplaatsen? Die is ook mooi maar veel kleiner en dan? Roen zegt op het balkon en ik zeg: weg ermee want zo groot wonen we nou ook weer niet. Maar die bak kostte € 110,- Ook een bak die duur is geweest kan in de weg staan want zo groot is ons balkon nou ook weer niet. Hebben we weer een gespreksonderwerp erbij. We zien wel hoe het afloopt. Ondertussen schrijf ik nu dit stukje en luister naar het Esbjorn Srenssen Trio en mooi dat die spelen! 

Geen opmerkingen: