dinsdag 2 december 2014

Plannen


 

Afgelopen zondag hadden we een goede vriend te gast en het was gezellig. We aten mosselen, en dat was een grote smulpartij. Els liet tijdens de maaltijd een opmerking vallen, of onze gast soms zin had om een keer met ons op vakantie te gaan. Vervolgens raakten we aan de praat en aangezien hij net een mooie auto heeft gekocht zou hij hier het liefst ook gebruik van maken. Dat bied perspectieven. We zouden over de binnenwegen naar Zuid Frankrijk kunnen rijden en dan onderweg ergens een hotelletje kunnen pikken. Dat is heel anders dan hij gewent is want hij rijd over het algemeen in een keer en zo snel mogelijk door naar de plaats van bestemming. Terwijl Els en ik zoiets hebben dat we vanaf aanvang van het rijden al op vakantie zijn. We zullen hem daar eens van mee laten genieten. Volop picknick plaatsen aandoen en dan ’s avonds in een hotelletje weer lekker ontspannen.

Dan kunnen we zowel mijn zus als haardochter even opzoeken onderweg en misschien op de terugweg nog een stukje Alpen meepikken. We denken aan september. Dan hebben we nog genoeg tijd om zaken voor te bereiden en voldoende vrij aan te vragen.

Aangezien we al in geen jaren meer in Zuid Frankrijk geweest zijn zie ik er wel naar uit. Dan kunnen vriend G en ik elkaar afwisselen bij het rijden en daar kijk ik ook naar uit. Bijkomend voordeel is dat onze nieuwe hond waarschijnlijk ook gewoon mee kan. We moeten dan wel van te voren goed kijken naar de hotelletjes onderweg waar we gebruik van kunnen maken, want niet allemaal zullen ze een hond accepteren op de slaapkamer. Maar dat hoeft geen belemmering te zijn.

Ik vind het wel een uitdaging, en alles inclusief rust op de dag kunnen we gewoon inbouwen, zodat ik stabiel kan blijven. We moeten natuurlijk wel een inmense hoeveelheid medicatie meenemen, maar als ik medicatiepaspoorten meeneem zal zelfs eventuele aanhouding door douane/ politie geen probleem opleveren.

Het vooruitzicht om er weer eens twee weekjes uit te zijn is heerlijk, en doet denken aan de tijd dat ik nog niet ziek was.

Heerlijk om weer eens wat te plannen. Nu is de kunst me niet teveel op te winden van te voren, want dat werkt meestal ook niet goed.

Lekker om het even van me af te schrijven.

 
Groetjes                                     Jeroen.

Geen opmerkingen: