maandag 29 december 2014

INBELIEVEBLE


 
Ongelooflijk

Meisje, ons waanzinnige Griekse hondje is vanmiddag half vier twee weken bij ons. Ik ga niet wederom opschrijven hoe ongelooflijk veel ze geleerd heeft de afgelopen twee weken, al is het een feit.

Wel heeft ze afgelopen nacht na eerst drie dagen en nachten met een open deur van de bench geslapen heeft nu voor het eerst in haar grote hondenbed van 1,20 bij 80cm. Ze twijfelde eerst nog wat, en wist wat te kiezen, maar ook hierin is ze leergierig en nu ze wat te kiezen heeft koos ze toch voor de mand. Het is zo leuk.

Tevens ligt ze zo nu en dan zich met buik naar boven lekker te rekken en te strekken. Een prachtig gezicht.

Kortom meisje is binnen veertien dagen compleet ingeburgerd, alleen de sneeuw. Ze is er niet weg van. Vooral toen de sneeuw ijs geworden was vond ze het net als ik overigens walgelijk.

Zo was ik afgelopen zaterdag ook met haar op stap naast de scootmobiel. Wat een rampenplan, en wat een bagger. Ik vond het ook wel spannend, want de scoot is natuurlijk toch een volledig elektrisch apparaat. We zijn uiteindelijk wel thuisgekomen na wat glibber en schuifpartijen, maar zonder schade. Ik liet ‘m bij thuiskomst maar in de hal staan, want daar kwam er in drie uur nog zo’n halve emmer water, zout en zwart vanaf. En aangezien het in de hal betegeld is en bij onze voordeur vloerbedekking is dat wat gemakkelijker schoonmaakbaar. Ik zal blij zijn als het allemaal weer verdwenen is. Nog afgezien van alle ongelukken en botbrekerij gedurende dit soort dagen.

Ik ben nu weer aan het werk. Deze week twee dagen, net als vorige week, want ik heb komende vrijdag vrijgevraagd en tevens de vrijdag daarop, in verband met de operatie van Els die dan haar tweede schroef aangemeten krijgt voor haar BoneAnchoredHearingAid.

Ik zal blij zijn als ze uiteindelijk weer dat apparaat aan de schroef kan klikken want de band die ze nu tijdelijk gebruikt is niet de gehele dag draagbaar, omdat deze knelt, en irriteert.

Ik ga nu weer aan de slag.  Fijne dag allemaal.

Geen opmerkingen: