zondag 1 juni 2014

Mislukt


We hadden zo’n mooie planning voor vandaag. Jesse te laten rennen in het Sterrebos. Wij lekker aan de wandel. Dat lukt wonderwel. We kwamen bekenden tegen. Lekker gekeuveld. Van het zonnetje genoten. Daarna uitgebreid gebruncht. Daarna wilden we eens naar het museum gaan voor dat mijn lief zou gaan rusten. Zochten dus onze museumjaarkaart op. We vonden ze wel. Dat is het probleem niet. Alleen keek ik voor de zekerheid naar de geldigheidsdatum en wat las ik? 2013! Wat! 2013! Er moest 2-14 op staan! Roen bleef cool en zei me rustig te blijven en pakte het bekenden doosje en haalde al die kaarten eruit. Vond van alles alleen geen gewenst kaartje. ¼ was troep. Die ging gelijk bij het oude papier en de rest werd gesorteerd en hij: mijn held, begon alle lades uit te spitten. Niets dus. Alles is uit gezocht alleen wat ik wilde hebben lag er niet. Ik ben bang dat ik het goede kaartje heb weg gesodemieterd. Geen museum, geen uitje. We hesen ons in onze relaxkleding en morgen, tja morgen, ga ik bellen of ik een vervangende kaart kan bestellen. Ik hoop het. Terwijl ik dit stukje schrijf kijkt Roen me aan met een meewarige blik en ik kijk gelaten terug. We zijn niet erg verrast dat dit is gebeurd. Ik ken mezelf en hij kent mij en dit is echt iets Elszerigs.   

Geen opmerkingen: