vrijdag 13 december 2013

Mijn Nummer 1.


Ik heb voor mezelf een nieuw rubriek bedacht. We worden nu bijna doodgegooid door allerlei top zoveel programma’s. Enquêtes over welke artiest/muzieknummers bovenaan hun lijst staan. Dus begin ik aan mijn eigen lijst. Ik heb al aan Hot en Laaglander gevraagd mee te doen en anderen kunnen een mail van mij verwachten. Deze worden gecombineerde mails; van Kerstgroet, verandering mailadres en lievelingsnummers met motivatie.

Bij mij staat John Mayall van zijn lp “The Turning Point” met het nummer “Thoughts about Roxanne”. Toen ik nog thuis woonde had mijn broer deze aangeschaft en ik was er gelijk helemaal weg van. Klein combo’tje met saxofoon. Ik wist toen nog niets van muziek genres af, wist niet eens dat zoiets bestond. Ik was toen simpel bezig. Het was mooi of niet. Alles is simpel op die leeftijd. Ik was toen ook meer een liefhebber van instrumentale muziek dan zang. Dus een beetje tekst en dan jammen op dit nummer. Later, veel later kocht ik lp’s op de markt. Werd een expert in het kwaliteit inkopen hiervan. Vooral live uitvoeringen waar de nummers lekker lang waren. Dus had ik al een platen collectie waar ik u tegen zei toen ik Roen ontmoette. Hij heeft veel van mij geleerd zeg ik met bescheidenheid. http://youtu.be/s6P-szrdBaA Wanneer ik dit nummer hoor ben ik weer terug in die tijd en de verwondering die ik toen ervoer. 

Geen opmerkingen: