zondag 27 augustus 2017

Dubbele gedachten.


Gisterenmorgen.
Maakte ik me klaar om naar de winkel te gaan.
We ontvingen een tekst met een droevige mededeling.
Onze kledingkoning Jaap is naar Jeshua gegaan zoals ze het zelf omschrijven.
We kennen elkaar al 25 jaar en hij maakt me al 25 jaar mooi en apart.
Lieten ons merken dat de God die zij vereren een grote plek in hun leven heeft maar lieten ons ook in onze eigen waarde.
Hij stond op de markt.
Ik zie hem staan.
Buikje en al met baardje en een fout staartje.
Alles ziende want het kon behoorlijk druk zijn, zo geliefd was hij.
We zullen hem missen.
Na het werk kleedde ik me met zorg aan, zoals gebruikelijk met kleding van Jaap.
We hadden een uitnodiging gehad voor de opening van een expositie van Nico Scherpenzeel
Mijn leraar op de SKVR
We waren helaas net te laat voor de officiële opening.
Zijn materiaal keuze zou de mijne kunnen zijn.
Duidelijk is dat ik de beginneling en hij de meester is.
Dit inspireert me om verder te gaan.
Ik heb nog heel veel te leren.
Zijn expositie is in de galerie Kralingen te Rotterdam
Je kunt het Googelen of op Facebook zoeken onder zijn naam, als je belangstelling heb.
Vandaar die dubbele gedachten.



Geen opmerkingen: