vrijdag 30 september 2016

Franquin.

Een van de beste striptekenaars heeft een prominente plek in onze stripcollecties. Zijn werken vervelen ons nooit. Guust Flater, Robbedoes en Kwabbernoot en vrienden en ook Zwartkijken zijn uniek.
Ik wilde graag een interview op You Tube vinden maar helaas 98% is in het Frans. Logisch, hij is een Fransman. Maar zo goed ben ik niet om het te kunnen volgen en heb dus uit de reeks “ Wordt vervolgd” een stukje gevonden met een klein interview met de tekenaar/schrijver. Het wordt kinderlijk gebracht, want helaas wordt de strip toch hoofdzakelijk gezien als een genre voor kinderen. Dus ik kan kiezen; of ik ben eeuwig jong of ik ben kinds aan het worden.
Zijn tekenstijl is weergaloos en zijn door zijn humor bekijk ik de wereld door een roze bril.
In de hoop een aantal van de lezers te hebben geïnspireerd, groet ik jullie allen.

Geen opmerkingen: