woensdag 28 september 2016

Al die dagen


Alweer schieten ze voorbij
Ik wilde schrijven dat ik heb gewerkt met een oud collega/
Elke zaterdagochtend stonden we in de winkel en deelden lief en leed
Hij is een beetje merkwaardig, maar ik ook. Niets nieuws.
Alleen deze keer zag ik de verergering. Hij is zo bang geworden en gebruikt een héél ouderwets middel met grote bijwerkingen.
Wanneer ik nu terug kijk dan herinner ik me een uitgeblust vogeltje en voel me triest.
Dit heeft hij niet verdiend.
Ook denk ik aan een ander oud collega. Hem zien we regelmatig. Hij heeft iets heel stoms gedaan en als alles tegen zit, dan ligt voorlopig zijn leven aan diggelen en dan kost het de nodige moeite om alles weer op te bouwen. Voor zover het in onze macht is gaan we hem helpen. Hij is niet alleen.
Ik denk regelmatig aan beiden want ze zijn me dierbaar en dan vergeet ik de leuke dingen die ook nu gebeuren.
Samen met mijn andere collega een hele goede winkeldienst gedraaid tijdens de Brandersfeesten.
Mijn worstelingen tijdens de tekenlessen om wat 3d is op papier te krijgen. Maandag ga ik anders te werk. Dan ga ik met krantenpapier en witte verf aan de slag. Ik laat me niet klein krijgen.
Wat gaan die dagen, alweer, zo snel.




Geen opmerkingen: