donderdag 12 november 2015

Vreemd

Op de markt staat  een man in zijn kraam.
Hij verkoopt levensmiddelen die eigenlijk voor de groothandel is bestemd.
Waarschijnlijk vanuit failliete restaurants of vanwege brandschade.
Zo koop ik daar vaak grote potten met soep of saus  poeder dat bijna aan de datum zit.
Blijft nog járen goed maar de keuringsdiensten denken daar anders over.
Vandaag zag ik groen mozzarella kaas, 1300 gr. Voor € 1,-.
Ik denk: Pik in het wordt winter.
Via Google kwam ik te weten dat het groene waarschijnlijk basilicum is. Je kan het invriezen, maar dan moet je het raspen. Dus dit gaat door soepen, sauzen enz.
We maken sinds vandaag menu’s en er staat salade voor Els op.
Dus die kaas erin is lekker.
Zelfs Jeroen vindt dit zeer eetbaar, dus dan wordt het tomaten met die kaas als voorafje.   
Is de kaas uit de vriezer niet te eten, dan heb ik nog steeds winst.

Nooit weg. 

Geen opmerkingen: